צבי יחזקאלי: "המלחמות מתחילות בהתחמשות בתקופות ה'רגיעה"

מהדורת הבוקר No Comments on צבי יחזקאלי: "המלחמות מתחילות בהתחמשות בתקופות ה'רגיעה"

פרשן העולם הערבי, צבי יחזקאלי לקאהן וחכם במהדורת הבוקר' בקול חי: "נפל דבר בהוויה הפלסטינית – חמאס הוכיח שניתן להביס את ישראל. הטרור הוא תוצאה של זה שאפשרנו את מה שקורה בעזה, חילקנו נשקים לרש"פ. זה התהפך עלינו"

צבי יחזקאלי צילום: Yonatan Sindel/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פרשן העולם הערבי, צבי יחזקאלי, שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (שלישי) וקרא לממשלה ולציבור להבין מול מה אנחנו מתמודדים ולצאת מהקונספציה. "אתמול שאלו אותי מה סינואר חשב כשהוא יצא לטבח הזה – שלא נשמיד אותו? יכול להיות שהוא סמך על מה שקורה לנו עכשיו, שהמטרה לא ברורה. זה לא דבר פשוט בכלל להשמיד את חמאס. וגם אם כן, מה תעשה עם חמאס ביו"ש?"

"נפל דבר בהוויה הפלסטינית", אומר יחזקאלי. "חמאס הוכיח לכולם שאפשר להביס את ישראל. טרור הוא תוצאה של אפשור. אנחנו אפשרנו את מה שקורה בעזה. חילקנו נשקים לרשות הפלסטינית וזה התהפך עלינו. השאלה היא בכלל לאן הולכים. חמאס זה שלטון עם שני מיליון בני אדם בעזה שתומכים בו. מה זה להוריד את חמאס? אני מקווה שהכניסה הקרקעית תהיה אחרי שירככו את המקום כמה שיותר. למה אנחנו לא מרסקים את עזה תחתית? למה לא פוגעים שם?"

הפרשן לענייני ערבים הוסיף וציין כי 'סינואר מוכן לשלם בדם אזרחיו יותר ממה שהם רוצים': "זו הטרגדיה הפלסטינית. לא אכפת לו עוד אלפי פלסטינים הרוגים. להתקומם? אלה כללי החיים שלהם. הבונקר של עזה תחתית נמצא מתחת לבית חולים".

לדברי יחזקאלי, אנחנו עדיין לא מגיעים לעובי הקורה של הקרב מול חמאס. "אין תקדים למה שחמאס עושה, להשתמש באנשים כמגן אנושי. הם מבינים שהיהודים רחמנים. דאע"ש ואל קאעידה לא עשו את זה".

עוד מוסיף הפרשן: "כשאתה נכנס לרצועה והעולם אומר לך מה יהיה עם ילדי עזה… מי שיזכור את מה שעשו לילדינו בעוטף יוכל לנצח בעזה. להשמיד את חמאס זה לשטח את הרצועה ולתת פתרון לאוכלוסייה. אני אומר לך שהרבה ירצו להגר".

הוא הסביר מדוע מצרים וירדן לא מוכנות לקבל אליהן תושבי עזה: "מצרים וירדן רוצות להנציח את הסוגיה הפלסטינית כדי שתמיד יהיה מאבק שיחליש אותנו. ההתשה הזו הפכה לסכנה קיומית עלינו".

עוד אמר יחזקאלי: "גם הרש"פ עוינת. יונקת מאיתנו ונלחמת בנו. לכו לטקסטים, תראו איך מדברים עלינו, במונחים של ג'יהאד. אבו מאזן עושה את זה בדיפלומטיות יותר אבל גם המאבק שלו זה 48 ולא 67".

על העצמת החמאס: "גם השלטון של נתניהו תדלק את חמאס. גם הימין וגם השמאל שבויים בקונספציה ולא מבינים מה מפעילים נגדנו. רק דוחים את הקץ. בדיוק כמו שארה"ב עושה בכל העולם. המלחמות הן תוצאה של התחמשות בזמן התקופות רגיעה, כביכול. אין חפים מפשע בעזה, יש מחפים על פשע, כמו שאמר פעם הרב דרוקמן. אלה שעבדו אצלנו דיווחו להם איפה הבתים ואיפה להיכנס. אנחנו צריכים להכיר במציאות".



0 תגובות